Marketing Bloga | O tym, że pozycjonerzy to złodzieje pieniędzy

października 27, 2017


Dziś kilka słów o firmach pozycjonerskich, zajmujących się wybijaniem w górę naszych blogów, sklepów internetowych lub innych stron www. O tym ile warte jest pozycjonowanie, z czym to się je i ile kasy trzeba wyłożyć aby zobaczyć efekt. Zapraszam!
Na wstępie zaznaczam, że nie jestem alfą i omegą od pozycjonowania - a swoją "wąską" wiedzę w tym temacie poznaję na własnej skórze i doświadczeniach. Dziś chciałabym Wam powiedzieć kilka słów czy warto zaufać ekspertom od SEO.

Zacznijmy od podstaw:

SEO - jest procesem, który pozwala zwiększyć widoczność danej strony www w sieci a więc dzięki niemu i wielu złożonym czynnościom współtworzącym SEO mamy możliwość wyróżnienia się w sieci. SEO to zazwyczaj "mozolny" ale organiczny a więc naturalny sposób na budowanie contentu (treści) danej strony. SEO budujemy ze słów kluczowych określających daną stronę www, z linków (dofollow i nofollow) i czego tylko chcemy (katalogi, reklamy, banery -> obrazki, zdjęcia, precle itp.)

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej  o SEO zapraszam na stronę ✏ LINK

Pisząc bloga, prędzej czy później zainteresujesz się, czym jest SEO i jak sprawić aby nasza stronka w naturalny sposób znalazła się w wynikach google. Po co? Wiadomo, że im bardziej będziemy popularni w wirtualnym świecie, tym więcej będziemy mieć odwiedzin, co będzie przekładać się np. na więcej współprac, większą rozpoznawalność marki czy brandu, większą satysfakcję z tego, co robimy i może jakiś realny zarobek ze wszystkich naszych działań jakie czynimy na blogu.

Przyznam szczerze, że nie zwracałam szczególnej uwagi na to, czy mój blog jest widoczny w sieci czy nie. Licznik dziennych odwiedzin jak na razie mnie satysfakcjonuje - przeważnie wpada do mnie około 2 000 tys. osób dziennie bez żadnych reklam. Dotychczas swoje działania kierowałam na uzupełnianie opisów w poście na potrzeby wyszukiwania lub też podpisywanie zdjęć podczas edycji postu. Ostatnio jednak znalazłam sposób na efektywne "pochłanianie" treści danej strony przez google, co w efekcie przekłada się na lepsze zaczynanie naszej strony, a więc więcej wyników w google i więcej słów dotyczących/powiązanych z naszą stroną. Nie jest to jednak do końca sprawdzone, więc na chwilę obecną nie podzielę się z Wami tą stroną na której przeprowadzam to "działanie".

O pozycjonerach słów kilka:

Prowadząc sklep internetowy wypadałoby prędzej czy później zainteresować się jakimiś reklamami jak np. Adwords lub też pozycjonowaniem. Większość firm istniejących na polskim rynku i posiadających swoje stronki www to "profesjonalne" agencje SEO, które UWAGA! liczą sobie na prawdę spore pieniądze za swoje "cudowne" działania. Miałam okazję przypatrywać się z boku, pozycjonowaniu sklepu mojej znajomej. Dzwoniłyśmy do kilku agencji, gdzie ustalałyśmy wstępnie zakres cen oraz długość trwania umowy. Przeciętnie dla jej sklepu (powiedzmy, że jest to sklep z obuwiem) słowa kluczowe miały swoją cenę i średnią konkurencję. Budżet pozycjonowanie wg firmy X powinien więc zaczynać się od 2500 zł + obsługa a więc wychodziło by to ponad 3000 zł za miesiąc. Zazwyczaj większość firm podaje kwoty netto do których trzeba jeszcze doliczyć 23% vat a więc koszt wynosiłby ponad 3000 zł. Czy stać Cię na taki wydatek co miesiąc? Jeśli np. moja pensja wynosi 1700 zł na rękę to w sumie nie stać mnie na pozycjonowanie mojego sklepu lub strony w firmie X. Pójdźmy jednak o krok dalej - firma X zapewnia, że przeciętny NOWAK lub KOWALSKI trafi na stronę naszego sklepu za dwa miesiące. Mijają 4 miesiące - jesteśmy 12000 tys. w plecy a trafia do nas 30 klientów, gdzie każdy z nich robi zakupy za 50 zł. Mamy więc 1500 zł zarobku (teoretycznie) bo jeszcze trzeba policzyć marżę a więc nasz realny zarobek - 450 zł zarobku realnego minus koszt jaki wydajemy na księgową (bo w dzisiejszych czasach prowadząc działalność gospodarczą musimy mieć anioła stróża od fiskusa, minus opłata za informatyka/administratora naszego sklepu, minus inne wydatki... to chyba wychodzimy na zero lub na jeszcze większy minus.
Wydajemy 12000 tys. złotych na usługi pozycjonerskie, które wykonują za ludzi maszyny. Specjalne programy stworzone do pozycjonowania robią wszystko - dodają linki, pingują, katalogują... a gdy przestajemy płacić lub rezygnujemy pozycjonerzy kasują wszystkie dotychczasowe działania.

Korzystając z usług "profesjonalnych" pozycjonerów módlmy się o to, aby google nie zorientowało się, że zbyt szybko wskakujemy na wyższe pozycje. Wówczas wtedy nasza strona wpada w tzw. filtr google i nasza pozycja gwałtownie spada w dół. Nikt wydanych pieniędzy na pozycjonowanie nam już nie zwróci.

Wybierając firmę zajmującą się pozycjonowaniem należy poczytać opinie, pośledzić fora internetowe i zachować zdrowy rozsądek. Jak mówi przysłowie: co nagle, to po diable! - Całkiem dobrze się sprawdza w tym przypadku. Szybsze efekty = szybsza kara od google.





Podzielcie się swoimi doświadczeniami na temat pozycjonowania
Czy korzystaliście/korzystacie z usług firm pozycjonerskich?



Zobacz podobne posty

2 komentarze

  1. świetny i bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam to szczęście, że mój Szwagier jest pozycjonerem. Coś mi tam pomógł z blogiem, jednak by się naprawdę wybić trzeba już nakładów pieniędzy. Według mnie powinno się płacić większy procent za efekty, a nie za nieskuteczne działanie

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Ostatnie posty