Marketing Bloga | Zmiana wyglądu szablonu bez znajomości kodu html i css

listopada 04, 2018

Jak dokonać drobnych poprawek bez wielkiej znajomości kodu? Ja ciągle szukam nowych rozwiązań w internecie i dzięki wielu pomocnym stronom, głównie postów umieszczanych na blogspocie znajduje dobre i łatwe rozwiązania. Dziś pokaże Wam drobne modyfikacje. Zapraszam!

Czasami nie wszystkie elementy możemy zmienić w opcjach zaawansowanych szablonu. Ja lubię dostosowywać kolory wg moim potrzeb, dlatego też chciałam zmienić kolorystykę m.in.paska górnego i ikonki wyszukiwania.

Używając przeglądarki Chrome - klikam prawym przyciskiem myszy na danej stronie (w tym przypadku na stronie mojego bloga) a następnie wybieram: Zbadaj. Pokazuje się takie okno jak poniżej. Jeśli zależy mi na konkretnym elemencie np. chce wiedzieć jaki kolor ma aktualnie moja lupka - zarówno przed jak i po najechaniu. Wtedy ustawiam kursor myszki na lupce a następnie klikam prawym przyciskiem myszy i wybieram opcję Zbadaj. Ukazuje się wtedy kod html danego elementu. Szukam kolorów użytych do tego elementu. Warto zrobić kopie zapasową szablonu przed rozpoczęciem jakichkolwiek modyfikacji!



Następnie wyszukuje ten sam kolor w moim szablonie, przechodząc do bloggera.


W ten sposób mogę zmienić kolorystykę dowolnego elementu na mojej stronie www.







W tej sam sposób mogę też zmienić tłumaczenie z ang na pl. Wyszukując frazy w bloggerze, które chcę zmienić. Czyli jeśli wyświetla mi się tekst: Search - wpisuję to w wyszukiwarkę mojego szablonu a następnie w to miejsce wpisuje polskie tłumaczenie. Zapisuję, odświeżam stronę bloga i sprawdzam czy wszystko jest ok.












Jestem ciekawa czy robicie jakieś drobne modyfikacje na blogu czy wolicie jeśli ktoś za Was to zrobi bo boicie się, że coś się może zepsuć?

Zobacz podobne posty

1 komentarze

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Ostatnie posty