Marketing Bloga | Chwytliwe tytuły i posty przyciągające czytelnika

maja 29, 2018


Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego wchodzicie na blogi? Co tak naprawdę przykuwa Waszą uwagę? Tytuł? Zajawka? Czy może ciekawe zdjęcie? Po przeczytaniu tego wpisu dowiesz że...

No właśnie. Czego się dowiesz?

1. Niedokończone zdania. To jedna z zagrywek marketingowych jak również blogowych gdzie pojawiają się niedokończone zdania w tytule jak również w zajawce postu. Dzięki temu potencjalny czytelnik jest bardziej zaciekawiony i z większą chęcią przeczyta Twój wpis.

2. Chwytliwe tytuły (ang. catchy titles or headlines). Ja najczęściej łapię się na wpisy typu: "Mój pierwszy raz..." - przypuszczam, że i Twoja ciekawość wariuje do tego stopnia, że również klikasz taki post. Wpis oczywiście w 99% nie ma związku z faktycznym "pierwszym razem" i może dotyczyć wszystkiego innego np. mój pierwszy raz... kiedy noszę aparat na zębach :D

3. Tytuły - nagłówki gdzie odnosimy się do uczuć czytelników oraz zadajemy pytania: Jak, Gdzie, Kiedy? Każdy z nas szuka wskazówek w internecie. Czasami nie wiemy co pysznego można zrobić w weekend na obiad albo co kupić na aliexpress? Szukamy porad i opinii innych. Zdecydowanie posty tego typu są przydatne i praktyczne mimo, że w sieci jest ich pełno. Może to właśnie na nasz post trafi przyszły czytelnik.

4. Ankiety i statystyki. Nie prowadziłam ankiet i statystyk ale słyszałam, że ludzie lubią wykresy i liczby. Wszystko jest dla nas jaśniejsze i bardziej wiarygodne jeśli przedstawimy swoje racje w uporządkowany sposób na wykresie. Możemy np. stworzyć wpis dotyczący wakacji oraz przedstawić dane dotyczące ile osób z grupy 50 badanych pojedzie w tym roku, w lato nad morze a ile w góry?

5. Zachęcenie czytelników do aktywności oraz nagradzanie ich za to. Ta opcja ma zarówno plusy jak i minusy. Możemy zaangażować dużą grupę ludzi i to zdecydowanie jest plus ale niestety w większości będą to sami konkursowicze bez specjalnej aktywności poza konkursowej...


To tylko część opcji z działu: Chwytliwe tytuły oraz posty przyciągające czytelników. Najważniejsze aby tytuł nie odbiegał od treści wpisu. Pamiętajmy, że czytelnik tak jak my - ma uczucia i nie można go oszukać ani nim manipulować ponieważ osiągniemy efekt przeciwny do zamierzonego.



Jestem ciekawa, co przyciąga Twoją uwagę kiedy czytasz blogi lub strony rozrywkowe?

Zobacz podobne posty

4 komentarze

  1. W blogach przeważnie wchodzę czytać tam , gdzie mnie interesuje kosmetyk. Bardzo się cieszę, jak załączone jest zdjęcie kosmetyku, bo wiem od razu czy o ten konkretny mi chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam głównie blogi kosmetyczne i wolę jak w tytule jest konkretna nazwa produktów. łatwiej mi wszystko znaleźć. Nie każdy ma obecnie czas, żeby czytać wpisy często o byle czym, bo tytuł intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama prawda! Dziękuję za ten wpis i zabieram się za kolejne :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Archiwum

Ostatnie posty