Blogspot czy Wordpress? Gdybym miała zaczynać jeszcze raz...

maja 21, 2019


Odkąd poznałam Wordpressa (czyli kilka miesięcy temu) coraz częściej zastanawiam się nad zmianą Blogera na Wordpress. Czy warto?

Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o platformę Wordpress. Raz tylko spróbowałam i postawiłam stronkę na próbę. Przed stworzeniem strony wykupiłam kurs dotyczący Wordpressa. Niestety nie rozgryzłam wszystkiego - kod PHP jest dla mnie nie do ogarnięcia na ten moment. O wiele łatwiej jest poruszać się po html'u. Dlatego też nadal jestem na Blogspocie. Jednak wkurzają mnie wszelkie zmiany i niedogodności związane z tą platformą. Pewnego dnia wchodzę na blog - a to coś znika, a to czegoś nie ma, a to szablon "sam się przestawia". Co jakiś czas trzeba reperować "poprawki" Google.

Chciałam kiedyś uruchomić reklamy AdSense ale oczywiście nie działają...

Wordpress ma dużą liczbę wtyczek i praktycznie każdy dodatek (zgodny z wersją Twojego oprogramowania) może zostać zainstalowany. To bardzo ułatwia użytkowanie, ponieważ nie trzeba w 100% znać kodu PHP, chociaż to z pewnością ułatwi użytkowanie.

Gdybym miała zaczynać jeszcze raz to chyba na Wordpressie.

Po publikacji wpisów na Blogspocie nie ma możliwości wygenerowania ponownego adresu www jeśli zrobimy błąd w tytule wpisu - wpis trzeba usunąć. Wordpress ma możliwość podmiany linku. Nie rozgryzłam jeszcze szablonów na Wordpress ale to wszystko przede mną. Wiem, że na Blogspocie wszystko mogłam dostosować sama a na Wordpressie? Najlepiej było by mieć dobrego gotowca + ciekawe i przydatne wtyczki. Warto jednak przemyśleć sprawę wtyczek - co za dużo, też nie zdrowo i może powodować zbytnie obciążenie serwera.


Jestem ciekawa, kto z Was używa Wordpressa a kto Blogspota?
Która platforma lepsza? Dajcie znać w komentarzu!

Zobacz podobne posty

2 komentarze

  1. Ja mam blog na blogspocie i jestem z tego zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i wordpress daje jakieś tam możliwości. Ale już na starcie generuje niepotrzebne koszty, takie jak np. hosting. Nie masz żadnej gwarancji że ten koszt jakoś się zwróci, a na blogspocie śpisz spokojnie, nie martwisz się że na coś Ci braknie pieniędzy bo utopiłaś je na byle co :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Ostatnie posty