Co wiemy lub nie na temat produktów, które chcemy kupić?

października 18, 2018


Obojętnie czy kupujemy kosmetyki, ciuchy czy jedzenie przed zakupem wypadało by coś wiedzieć na temat produktów, które będziemy używać, nosić czy jeść. Ostatnio zaciekawił mnie temat szeroko pojętej świadomości, tego czym tak naprawdę kierujemy się przy zakupach. Jesteście ciekawi? Zapraszam na post!
W przeciągu ostatnich 4 lat zdobyłam doświadczenie w branży e-commerce. Obecnie (staram się) je praktykować prowadząc pewne strony www. Ciągle się uczę. Zarówno wiedza zdobyta poprzez bloga jak i przez moje strony nauczyła mnie bardzo dużo. Dowiedziałam się jak reagują ludzie, przypuszczam, co skłania ich do zakupu oraz w jaki sposób lubią nawiązywać kontakt. W większości poznaję ludzi przez internet, więc ostatnio chciałam wypróbować i przetestować inną metodę. Chciałam poznać bezpośrednią opinię ludzi na żywo. Do tego celu wybrałam wąską grupę znajomych z pracy, zupełnie z innej branży niż ta, którą zajmuję się po godzinach...

Z racji tego, że prowadzę bloga głównie o kosmetykach i pielęgnacji, bardzo chciałam poznać opinię na temat tej branży. Zadawałam różne pytania osobom z kręgu mojej pracy. Pytania brzmiały następująco:

- Czy zamawiasz kosmetyki przez Internet?
- Jeśli słyszysz hasło: Pielęgnacja - to z jaką marką/producentem najbardziej Ci się to kojarzy
- Czy wiesz czym są kosmetyki naturalne?
- Czy zwracasz uwagę na certyfikaty?
- Czy używasz toniku w codziennej pielęgnacji?
- Wymień chociaż 3 marki, które kojarzą Ci się z naturalnymi kosmetykami do makijażu.
- Gdzie najczęściej kupujesz kosmetyki?
- Ile najczęściej wydajesz pieniędzy na kosmetyki?

Nie wszystkie pytania zadałam danej osobie. Stwierdziłam, że jeśli po trzech zadanych pytaniach, odpowiedź brzmi: Nie lub nie wiem, to najzwyczajniej w świecie nie ma to dalszego sensu...

Jakie wnioski? Na chwilę obecna podeszłam do tego na luzie i wybrałam bardzo małą grupkę przez co badanie może być niedokładne. Mam jednak ochotę zrobić ankietę i poznać także Wasze zdanie. Ankieta będzie dostępna już wkrótce - najprawdopodobniej na pasku bocznym. Jak się okazuje, ludzie kupują tam gdzie najtaniej albo nie kupują wcale. Dosłownie. Bo po co mi krem albo podkład a tonik to niby do czego jest, skoro używam żelu...? Trochę mnie to przeraża ale faktycznie ludzie nie mają wiedzy na temat tego, co kupują. Jeśli nie interesują się kosmetykami tak jak np. blogerki czy pasjonatki kosmetyków to ich wiedza jest bardzo ale to bardzo ograniczona do minimum. Co więcej, zrobiłam jeszcze jeden mini eksperyment i odlałam mojej koleżance olejek do demakijażu. Tak, na wypróbowanie. Zupełnie nie była przekonana do tego sposobu zmywania makijażu. Co się okazało po użyciu olejku? Olejek okazał się super i w sumie tak jej się spodobało, że jest gotowa go kupić chociaż nigdy wcześniej nie używała czegoś takiego. Kolejny wniosek jest taki, że jeśli nie mamy danej wiedzy i nie przetestujemy czegoś na własnej skórze albo ktoś ze znajomych nam czegoś nie poleci to nigdy nie będziemy wiedzieć, czy jest to dla nas dobre czy nie. Długa więc droga od obejrzenia produktu w sklepie do jego zakupu.



A jaka jest Twoja świadomość jeśli chodzi o zakupy?

Zobacz podobne posty

1 komentarze

  1. Niestety wiele osób nie ma jeszcze jakieś ogromnej wiedzy, ale myślę, że i tak jest znacznie lepiej niż kiedyś. Może też po prostu nadmiar różnych grup produktów i nowości sprawiają, że niektórym ciężko się w tym odnaleźć. I też nie ma się co dziwić, bo są osoby które się tym nie interesują i wystarczy im podstawowa pielęgnacja. Poza tym tak jest ze wszystkim. Każdy z nas je, a nie każdy ma ogromną wiedzę dotyczącą chociażby owoców morza itd :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny!
Motywuję mnie to do pracy nad blogiem i wiem, że nie jest to czas stracony.
Wielka prośba o nie dodawanie linków blogów, reklam oraz spamu
- komentarze tego typu nie będą publikowane.


Archiwum

Ostatnie posty